Translate

dilluns, 29 de maig del 2017

Salt del Cosí d'en Batlló (Setcases)

El salt del Cosí d'en Batlló el trobem en el curs del riu Carboner que neix per sota de Roca Colom (2506 msnm) i desemboca al riu Ter sent un dels seus primers afluents, es tracta d'un petit riu pirinenc força feréstec i bonic de resseguir a causa de la seva variada holografia, però nosaltres només farem una petita part del "Camí Carboner" fins a arribar al

Planell orientatiu

salt d'aigua; per arribar-hi no hi ha pèrdua, es troba molt a prop de Setcases a la comarca del Ripollès, sortim del poble direcció a les pistes d'esquí de Vallter 2000, recorregut un kilòmetre i mig, a la dreta ens surt un camí just poc abans d'arribar a una casa, allà hi ha l'indicador per anar al salt o per fer tota la ruta del riu Carboner:

Portal de la casa amb l'indicador al costat
Informació de la ruta del riu Carboner

pels que tingueu GPS us deixo les coordinades d'aquest punt, són: N - 42º 23' 18.0''   E - 2º 18' 01.6'', en el lloc hi ha espai per un parell de cotxes i més amunt o avall a la carretera hi ha espais, pro sobretot no destorbeu la circulació; a partir d'ací és molt fàcil, només ens cal seguir camí amunt tot resseguint el riu Carboner que ens queda a l'esquerra.

Riu Carboner
   El camí fa pujada, peró no és que sigui massa forta a més és de bon caminar i força distret, ja que passem per, podríem dir, diferents "habitats" que ens faran més falaguera la curta ruta fins a arribar al destí.

Camí travessant uns avellaners
Al fons, a dalt es veu la Cabanya d'en Cabrera

Per l'altre costat del riu i a més alçada passa la pista forestal que va de Setcases a Espinavell, nosaltres no la veiem, podem intuir-ho, perquè passa per sota la Cabanya d'en Cabrera que veiem tot pujant camí amunt, més endavant

Pont sobre el riu Carboner
Riu Carboner

passarem el riu per sobre un pont que ens conduirà a l'altra llera, ara el tindrem a la dreta. A la poca estona arribarem a una petita esplanada en plena pujada on hi ha un banc per seure, ací és el punt, just enfront del banc ja podem admirar el salt del cosí d'en Batlló, ja hi som.

Admirant el ...
... Salt del Cosí d'en Batlló

Ja ho veieu, amb un moment, uns 15 minuts hi hem arribat i ben distrets admirant el paisatge i les arraconades del riu,

Salt del Cosí d'en Batlló
com podeu veure no és un salt massa alt, farà tan sols uns quatre metres d'alçada, però l'entorn que l'acompanya es força bonic, ha valgut la pena de pujar-hi.

Doncs ja només ens queda decidir si seguim amb la ruta del riu Carboner o tornar sobre les nostres passes fins al cotxe o a Setcases, que també podríem haver deixat el vehicle allà i fer tot el recorregut a peu, bé axó ja us ho deixo a la vostra elecció, jo mentrestant tornaré a visualitzar la passejada en el vídeo que us deixo ací a sota: