Translate

dimecres, 2 d’agost del 2017

De es Carall Bernat a la Punta des Cabdells (Lloret de mar)

Des del turístic poble costaner de Lloret de Mar, enclavat a la part baixa de la nostra Costa Brava, dins la comarca de la Selva (província de Girona), sortirem avui per fer un trosset del seu preciós camí de ronda.

Planell orientatiu de la passejada
   Prendrem com a punt de partida l'aparcament que hi ha a la plaça de la Sardana, que es troba a la part que toca al mar de l'avinguda de Pau Casals cantonada amb el passeig de Camprodon i Arrieta més o menys (pels que porteu navegador) en el punt GPS: N - 41º 42' 03.0''   E -2º 51' 19.1'', actualment a l'hivern és gratuït, pro a l'estiu és de pagament com a quasi tota la costa, des d'ací surt el passeig de sa Caleta que agafarem direcció cap al Carall Bernat i el

Des de el passeig de sa Caleta el Carall Bernat i el castell de Plaja
castell de Plaja, més endavant, veurem el carrer Costa d'en Josep Macià que ens surt per l'esquerra, però nosaltres seguirem enfront, com si volguéssim anar al castell, pro abans d'arribar a la porta, a la dreta ens baixen unes escales cap al camí de ronda, continuem passant per sota mateix del castell i als pocs metres veurem un petit túnel que haurem de

Camí que passa per sota del castell, al fons el túnel i a la dreta la Roca des Musclos
travessar, per sobre hi passa un camí que va del castell a la punta dels Calafats (crec que és particular), en sortir del túnel, ens trobem davant mateix la preciosa Cala des Frares que per contes de sorra és totalment de pedres que l'hi dóna

De esquerra a dreta, es Frare Gran i la Punta de Calafats
Part de Cala Frares pujant les escales

un aspecte força feréstec amb un encant especial i molt fotogènica, a la cala mateix, surten unes escales que s'enfilen

molt dretes seguint el camí amunt per guanyar més alçada i poder seguir endavant, ara ja des de dalt podem gaudir d'unes vistes diferents de la Cala des Frares:

Cala des Frares des de el camí de ronda
Tots els "Frares"

Anem continuant endavant i a la poca estona arribarem a la Punta Roja, allà hi trobarem un mirador on hi ha situat un

La Punta Roja (a dalt es veu el seu mirador)
planell indicatiu de tots els llocs que s'albiren des d'aquest punt, paga la pena de quedar-se una estona per admirar el paisatge, però tampoc cal encantant-se massa, ja que ens queda una mica més de camí per córrer, les vistes de la costa

D'ací veiem: la Freu d'en Sitre, la Punta de Garbí i al fons la Punta des Cabdells
i els seus penya-segats ens fan més lleuger el camí, ja des de la foto superior podem veure el final de la nostra ruta, cada cop va quedant menys, en arribar a la Punta de Garbí, a la dreta ens trobem amb unes escales que baixen cap a una cala: la Freu d'en Sitre, continuem el camí endavant observant que es pronuncia la baixada, a la dreta veurem el Safareig

Safareig d'en Sitre
Baixant a la Caleta d'en Trons des de la Punta de Garbí

d'en Sitre que és com una petita piscina natural que s'omple amb l'aigua de les onades, més avall entrarem dins la Caleta

Caleta d'en Trons

d'en Trons on gaudirem de les seves vistes, en aquest punt també hi desemboça un torrent que recull les aigües dels petits turons dels costats i rep el nom de la cala (Torrent de sa Caleta d'en Trons), per sobre la dita cala, continua el camí

Panorama de la Caleta d'en Trons a la Punta des Cabdells
força ben indicat cap al nostre punt final, a vegades degut a possibles esllavissades del terreny el podem trobar tallat, cal respectar les indicacions, són pel nostre propi bé; un pic arribats a la Punta des Cabdells veiem que el camí segueix endavant, però ja es vol fer fosc i ja està bé, ja el seguirem un altre dia, recularem sobres les nostres passes mentre

Posta des de sobre la Freu del Barbarno a la Punta des Cabdells
(al fons a la dreta es veu el castell de Sant Joan de Blanes)
gaudim d'una meravellosa posta de sol, que amb el que sempre m'encanto mirant el paisatge de ben segur que en quant arribi al punt de partida ja serà de nit ...

Castell de Plaja
... veus, tal com em pensava, ja se m'ha fet fosc; ara a sota pel qui no l'hi agradi llegir deixo la passejada en vídeo:

Les fotos i el vídeo del damunt han estat presos entre el 17/11 i el 28/12 del 2016.

1. Molt bon reportatge I fotos Josep. Som uns privilegiats amb aquests paisatges. ..
    Una abraçada!

1. Gracies Marta, si que som privilegiats, a la nostra terra i país, tenim de tot. Una abraçada.

2. Quins racons més xulos! I això de veure tits els frares, amb un punt de vista diferent, s'agraeix

1. Es un camí força distret, els frares es veuen des del camí, així tenen un altre perspectiva. Salut Ramon.

3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

1. Me alegro que te guste el bloc. En cuanto a las distancias no te las puedo dar, no llevo GPS andando, pero la distancia es corta, de media a una hora andando, yo pasé la tarde foto aqui y allá, casi todas mis salidas son simples y sin esfuerzo. Gracias por seguirme.