Translate

dissabte, 10 de febrer del 2018

El salt de l'Olla (Hostalets d'en Bas)

Salt de l'Olla (detall).
   El salt de l'Olla el trobem en el terme municipal dels Hostalets d'en Bas (la Vall d'en Bas) en plena Garrotxa, dins del curs fluvial del torrent o rec del Puig, un dels primers afluents del riu Fluvià.
   Per arribar-hi, haurem de caminar una mica, més o menys uns tres quarts d'hora, però no és dificultós, només hem de tenir cura de no equivocar el camí, és fàcil si seguiu les indicacions que us deixo tot seguit:

Planell orientatiu.
   Venint d'Olot o de la C-37 pels túnels de Bracons prenem la carretera C-153 direcció Rupit, trobarem aviat un desviament a la dreta cap a Els Hostalets d'en Bas, no en fem cas, però poc desprès, passat el quilòmetre 49 hi ha una altra entrada al poble, aquesta sí que l'hem de prendre. Tot seguit a la dreta veiem una casa (l'Aubert), en quant la passem a l'esquerra hi ha un lloc per aparcar, podem deixar el vehicle allà, o seguit recte per un camí de carro fins a arribar al Molí Vell on també hi ha lloc per aparcar (jo el deixo al primer lloc per no massificar). Les coordinades GPS del primer aparcament i d'on surt el camí que haurem de prendre són: N - 42º 05' 44.8''  E - 2º 27' 35.8''.

Pallissa del Molí Vell
Molí Vell.

Un pic deixat el cotxe deixem el vell molí amb la seva típica pallissa tot seguint el camí que ens farà passar per sobre del torrent d'Artigamala tombant seguidament cap a l'esquerra i encaminant-nos cap a la casa dita l'Esquirol.

Al fons la casa de l'Esquirol.
Camí Ral Vic - Olot.

El passar la casa ens surt per la dreta el camí Ral que va de Vic a Olot, per ací passaven en l'antiguitat els carros, cavallers, comerciants i tot tipus de gent per desplaçar-se d'un poble a un altre, era una important via de comunicació i de comerç, podríem dir que era com una autovia de l'època; doncs vinga, aquest és el camí a seguir, comença pujant suaument, pro després de la primera corba a l'esquerra s'enfila de valent, de mica en mica va amainant la pujada, el passeig és distret, envoltat d'arbres i acompanyats del cant dels ocells arribem a un punt en què trobem una portella que haurem de travessar, vigileu de tornar a tancar-la, per alguna cosa deu ser allà, anem seguint i a la poca estona coronem el collet de la Cirera des d'on podem veure l'altre vessant on hi ha alguna edificació, torna a pujar lleument el camí i a uns 200 m trobem una desviació a la dreta que tenim d'agafar, en aquest punt deixem el camí Ral per endinsar-nos cap a la boscúria.

Portella del camí.
Deixem el camí Ral i prenem un corriol a la dreta.

Per aquest nou camí anem planejant, les pujades fortes ja s'han acabat, podem gaudir per entremig dels matolls de precioses vistes de la Vall d'en Bas, al cap d'una estona veiem una tuca (grapat de pedres una sobre l'altre) que senyalitza un petit corriol que ens surt a la nostra dreta amb forta pendent avall, nosaltres seguim i als pocs metres ens posem al mateix damunt del salt de l'Olla on hi ha una preciosa gorga mig amagada entre la malesa, ens quedem una

Gorg de sobre el salt de l'Olla.
estona per ací tornant després sobre les nostres passes fins a la tuca que hem vist abans tot prenent el corriol amb forta pendent que hi ha al seu costat, compte al baixar, si ha plogut o el terra és moll vigileu que és molt relliscós, si no l'han treta, al final hi ha una corda per ajudar-nos a baixar, sol estar plena de fang pro, recomano que us hi agafeu, val més tindre fang a les mans que al cul. Un pic ens deixem anar de la corda i ens tombem, veurem al nostre davant aquesta meravella:
Salt de l'Olla.
   Un pic ací, ja perds l'oremus, la noció del temps i tot, vaig estar més estona ací mirant el salt que en el camí entre anar i vindre, val realment la pena la caminada, quan estàs al seu davant amb silenci absolut, només se senten els ocells i la remuga de les fulles mogudes per la brisa de l'aire et sents realment en pau.

I ja res més, només cal tornar sobres les nostres passes i no perdre'ns a la tornada, per si de cas no ha quedat prou clar us deixo amb un vídeo explicatiu de l'excursió:

Les fotografies i pel·lícula del damunt han estat preses el 02/05/2017

1. Fet per dalt i per baix. Bany, papallones, libèl·lules, salamandra,... I els demés gorgs fins Font de Fogoses. Ombrívola i agraïda excursió, fins i tot ara, amb poca aigua. Fantàstic.

2. Moltes gràcies per la informació. És un lloc preciós que si no fos per algú generós en la seva difusió no hauríem conegut mai.

3. Moltes gràcies per aproparnos a llocs poc coneguts i tant bonics!!!!!

4. Hola, la baixada amb la corda fins el salt, és llarga? dificultosa?, qin desnivell?.
    Gràcies.
    Assumpta.

1. Hola Assumpta, la baixada amb la corda és com si fos una barana, és per ajudar al fet que no rellisquis, ja que el sol està normalment enfangat, hi haurà uns cinc metres com a molt, però no és perillós, l'únic que et pot passar si rellisques, és que t'enfanguis el cul. Que vagi bé i salut.

5. Moltes gràcies pel seu treball, demà seguirem les seves indicacions per arribar a aquest indret tan bonic!

6. Ningù ha parlat de la distancia caminant o km.