Translate

diumenge, 10 de juny del 2012

El castanyer d'en Cuc

Embassament de Vallfornells

Comencem l'excursioneta partint del poble de Cànoves amb el cotxe fins arribar a l'embassament de Vallfornells en ple parc natural del Montseny, allà, deixem el vehicle per posar-nos les botes i començar la pujadeta que hi ha fins a la resclosa, mes o menys el punt GPS del "pàrking" es: N-41º42'58.4''  E-2º20'47.6''.

Passada la resclosa anem vorejant l'embassament per un camí ben planer, cap al final d'aquest, trobem a la dreta un camí ben indicat amb un rètol que ens marca la "casa del bosc" i el "castanyer d'en Cuc" seguim el camí per la forta i

Saltirons d'aigua que trobem per el camí
llarga pujada, sembla que no s'acabi mai, però per als cantons hi passa un rierol que anirem travessant tot sovint, gràcies a estar envoltats d'arbres i petits saltirons d'aigua el camí no es fa gens feixuc malaurat de la pujada que no s'alleuja fins a arribar a un altra cruïlla: a la dreta, la casa del bosc i a l'esquerra el castanyer (ambdós indicats), una petita baixada de quatre passes i ja hi som.

El castanyer d'en Cuc i jo

Ja hem arribat, ací, al costat d'aquest monumental arbre dit el castanyer d'en Cuc.
   Hi ha gent que hi puja corrent, amb bicicleta, de tota manera, jo sé que a poc a poc i fent paradetes per fer fotos vaig trigar unes dues hores, una bona matinal per gaudir de la natura i fer esport.

El castanyer per dins havia sigut refugi de pastors

Castanyer d'en Cuc
No us podeu perdre aquesta meravella de la natura.