Translate

diumenge, 20 de juliol del 2014

Salt del Moli Bernat (Tavertet)

Tavertet
   El salt de Moli Bernat es forma a la riera de Balà just quan cau cap al sot de Balà per la balma de les Corts al costat mateix del poble de Tavertet a la comarca d'Osona en ple Cabreres.

Vista del salt i la balma des de el cingle de la Miradora
   Normalment tot hom explica com fer l'excursió per arribar al mateix salt, travessar la balma, etc. jo com que el que més m'apassiona és la fotografia us explicaré com arribar al punt per fer una bona foto del salt, el altre ja ho trobareu en altres pàgines de Google.

Planell orientatiu
   Sortim del pàrquing que es troba a l'entrada del poble travessant-lo fins a arribar a les piscines municipals, davant ens trobarem amb una gran esplanada, recte i endavant, hi ha el camí que porta per sobre les cingleres de l'embassament de Sau, però nosaltres hem d'agafar el de la dreta i tot seguit al començar el camí el desviament de l'esquerra sense deixar-lo fins que més endavant el camí s'eixampla i es divideix, si seguim pel de la dreta, ens portarà al destí però al final haurem de fer una bona "marrada" per poder assolir el punt; per en canvi si agafem el de l'esquerra que baixa, als dos o tres metres a la dreta entre-mig de la malesa  surt un corriol que sense deixar-lo ens portarà a la punta del cingle de la Miradora des d'on es poden fer unes bones fotos del salt.

La dona amb va captar amb plena acció

Salt de Moli Bernat i balma de les corts al començament del Sot de Balà

Salt de Moli Bernat i balma de les Corts

Punt del salt de Moli Bernat
Les fotografies del damunt han sigut preses el 31/05/2014

Al cap de quasi sis anys, el 27/01/2020, vaig tornar a aquest meravellós llogaret, just després d'haver passat el temporal "Gloria" (el que va fer tant de mal a la nostra terra) captant les imatges que veureu sota aquestes línies:

Salt del Molí Bernat  pocs dies després d'haver passat la tempesta Gloria, 27/01/2020.

1. Un salt molt maco i per mi descunegut encara que sembla un lloc de força dificil acces aixo de Tabertet tot son pujants i baixans encara que me agradaria anar hi el meu estat de forma te molt que desitxa be molt bon reportage Josep

1. Hola Cinto, crec que vas equivocat amb Tavertet, el camí es força planer, a mes pots arribar amb el cotxe fins l'esplanada de les piscines d'un surt el camí. Crec que podries anar-hi. Una abraçada i endavant.

2. Hola Josep, doncs sí que es poden obtenir bones fotos. Serà qüestió de combinar el recorregut que indiques amb el d'anar a sota el salt mateix. Gràcies per l'explicació i les fotografies.

1. Hola Ramón, quan entres a Tavertet et donen un petit follet fotocopiat a on venen unes quantes excursions de la zona, cobren algo, poca cosa pro estàs informat per anar al salt. Una abraçada i endavant.

2. Hola Josep.
      Molt bon bloc, de fet ja ho havia vist algun cop. Fotos molt maques, es nota que ets un professional.
      Al que anava, ara cobren per aparcar a Tavertet?

3. Hola Daniel, l'ultim cop que hi vaig aparcar va ser el dissabte 31 de Maig d'enguany i no amb varen fer pagar, si al estiu o els diumenges es te que pagar axó si que ja no ho se.

3. Interessant ruta aèria que ens dona una altra perspectiva del salt

1. Hola Maria, a vegades es bo de preguntar no només per a on s'hi va si no també desde on es veu mes be. Una abraçada i endavant.