Translate

dijous, 1 de desembre del 2022

Gorg de les Elies (Caldes de Montbui).

Un preciós lloc per trobar la pau: el gorg de les Elies.

El gorg de les Elies el trobem dins el curs fluvial de la riera de Caldes, encara que en aquest tram és anomenada com a riera de les Elies, està situat dins el terme municipal de Caldes de Montbui a la comarca del Vallès Oriental.
   Per arribar-hi no és pas gens complicat i s'hi pot anar per uns quants llocs, jo ací us diré la ruta per la qual vaig optar jo:

Plànol orientatiu.
   Sortint de Caldes de Montbui per la carretera C-59 direcció Moià, al cap d'uns sis quilòmetres entrarem a Sant Feliu de Codines, en arribar a uns semàfors haurem de trencar a l'esquerra direcció al poble de Gallifa, passarem per la plaça Josep Umbert Ventura on es troba l'ajuntament, seguint direcció a Gallifa, a uns 600 m veurem el desviament cap al cementiri, el prenem i en arribar-hi seguirem pel camí que surt pel seu darrere (camí de les Elies) el qual no deixarem fins a arribar a la casa de les Elies que ens quedarà a l'esquerre del camí, un xic més endavant, veurem un pas elevat que travessa la riera de Caldes i a l'altre canto continua la pista asfaltada direcció cap a Gallifa. Ací és el lloc idoni per deixar el cotxe ben aparcat i posar-nos a caminar.

Punt on hem deixat el cotxe, abans de travessar la riera de Caldes.
   Pels que porteu GPS les coordinades del lloc on vaig aparcar són: N - 41º 40' 28.7"  E - 2º 08' 03.3", a partir d'ací és força senzill, entrem per la llera de la riera i al cap d'uns metres a la dreta surt un corriol que s'enfila pel costat d'aquesta i

Caminem per la llera de la riera.
la va resseguint per la seva llera, arribarem a un punt que sembla que es bifurqui, a la dreta s'enfila fort i a l'esquerra segueix per dins la malesa, prenem el de l'esquerra i en sortir de la malesa ens queda el gorg davant nostre mateix, pot ser que només hem caminat uns 200 metres i ja podem gaudir d'aquest meravellós espectacle.

Gorg de les Elies.
   Com podeu veure el dia que hi vaig anar pel salt gairebé no hi queia aigua, però de tota manera feia bastant goig de veure, per aquests varals és millor anar quan fa poc que ha plogut uns quants dies i copiosament, ja que les rieres al cap

de poc d'haver plogut queden quasi seques. I ja res més, ja només ens queda que tornar sobres les nostres passes cap al cotxe deixant-t'ho tot net i polit. Si em voleu fer cas, torneu per la pista asfaltada que va cap a Gallifa i fareu la volta completa.
   Aquesta ruta es pot fer tota a peu amb pla saludable des del cementiri de Sant Feliu de Codines, són aproximadament uns 3,5 km amb una durada d'una hora mal contada (depèn del que ens parem i de com caminem), us deixo les coordinades GPS del cementiri: N - 41º 41' 12.5"  E - 2º 09' 20.6".
   Per si no ha quedat prou clar, us deixo amb un petit vídeo del passeig:

Les fotografies i la pel·lícula del damunt han sigut preses el 27/05/2022.