Translate

diumenge, 1 de setembre del 2024

Fenals i el seu camí de ronda (Lloret de Mar).

Des de sobre la cala d'en Serraïma, la punta d'en Sureda, la punta de Fenals i la punta
des Cabdells al fons.

Per fer aquest preciós camí de ronda, haurem d'anar a la població de Lloret de Mar la qual es troba a la comarca de la Selva. En entrar en aquesta població marinera venint de Blanes per la carretera GI-682, en una rotonda tombarem a la dreta direcció als Jardins de Santa Clotilde per l'avinguda de Fenals, passarem una cruïlla i a la pròxima rotonda tornarem a trencar a la dreta per l'Av. de Santa Clotilde que ens portarà a una altra rotonda que queda enfront dels jardins. En aquesta rotonda prendrem el carrer Pius Font i Quer que passa pel darrere de l'institut de Lloret i l'anirem seguint fins al capdamunt de la pujada, un pic a dalt, a la nostra dreta veurem l'entrada a la platja de Fenals, per allà haurem de deixar el vehicle, ja que per aquest punt començarem la nostra ruta. Pels qui porteu GPS el punt és: N - 41º 41' 34.5"  E - 2º 49' 38.2".

Plànol orientatiu.
   Un pic ben deixat el cotxe (a l'estiu és zona blava de pagament) ens dirigirem cap al punt de l'entrada, al camí que baixa cap a la platja, anirem baixant pel mig del pinar fins a arribar a una mena de plaça-mirador on hi ha uns quants bancs per poder gaudir de les precioses vistes que s'albiren des d'allà. Aquest mirador està situat a sobre el "Sorral d'en

Racó d'en Sureda
Punta d'en Sureda.

Sureda", si seguim a l'esquerre pel penya-segat ens posarem al damunt del "Racó d'en Sureda" i davant ens quedarà una mena d'illot que se'n diu: "Punta d'en Sureda", d'aquest punt gaudirem d'unes bones vistes, des de sa Agulla fins a la

Vista des del mirador: ses Illetes, Illa des Bot i al fons la punta de "s'Agüia".
punta de Fenals, si bé ho mirem, a sota comença la platja de Fenals, ara estem situats a sobre el que en diuen "la Casa del Mar". Continuarem el nostre camí tot baixant cap a la casa del mar on al seu davant comença el passeig marítim de

Començament de la platja de Fenals amb la "Casa del Mar"
Pineda on hi ha el mirador.

Fenals, seguirem per aquest passeig en el qual de tant en tant anirem trobant algun banc per si algú vol reposar, arribarem a un punt en què trobarem un gran parc esportiu per totes les edats sota l'ombra dels pins.

Llevantada del 20/01/2024.
Obres al passeig marítim (13/05/2014).

En el moment de fer el bloc aquest tram es veia interromput per culpa d'una gran llevantada que hi va haver el 20/01/2024 la qual s'endugué una bona part d'aquest passeig, normalment la platja en aquest tram és més ampla, fins i
Tros de platja davant la casa del Mar.
Vista de la platja al principi del passeig.

tot podríem dir una mica salvatge, pel paisatge de bosc i roques que es troben en aquesta punta. Passat el parc esportiu que he esmenat abans, per l'esquerre ens ve un altre camí i comença la part més turística amb hotels i apartaments a la

Entrem a la zona hotelera.
"Xiringuito" al final de la platja de Fenals.

llera de la platja, ací el passeig es fa més ampla interactuant amb serveis i "xiringuitos". Arribats al final de la platja de Fenals, comença un altre tros de camí que va vorejant la costa per entremig de les roques, arribem a un punt, al costat de la "Roca Blanca", que passarem per dins d'un petit túnel que travessa la roca, llavors, un xic més enllà el camí puja tot

El "Roc Blanc" al costat del túnel.
Miradors del penya-segat.

enfilant-se pel penya-segat fins a arribar a uns miradors des d'on es dominen unes precioses vistes de la costa i els penya-segats, però encara cal pujar més, hem d'assolir l'alçada del castell del s. XI de Sant Joan de Lloret el qual es troba a una alçada de 60 msnm i en arribar-hi si volem el podem visitar.

Pujada al castell de Sant Joan de Lloret de Mar (s. XI).
   Passem el castell i al seu costat trobem un mirador, anem baixant suaument passem per un altre mirador, just per sobre "l'espenyador d'en Creus", just després el camí torna a fer una altra baixada més sobtada descendim tot dret fins a arribar un altre cop a la llera del mar, davant nostra se'ns obre un preciós paratge, quasi indescriptible, hem arribat a la

Arribant a cala Banys.
Vista des del mirador de "l'espenyador d'en Creus".

meravellosa cala Banys, és realment un llogaret de somni, hi ha tot d'entrades d'aigua que van jugant amb les roques, un lloc que fora de temporada s'hi troba la pau i tranquil·litat desitjada, és per quedar-se una estona meditant, la natura i tu.

Cala Banys.
Cala Banys

Sortint de cala Banys.
   Després de gaudir de la pau que dóna aquesta bonica cala, seguim el nostre camí tot enfilant una suau pujada ajudada per unes escales que ens condueixen fins a la punta d'en Rosaris lloc on trobarem una estàtua de bronze que representa

Estàtua de la dona marinera.
la dona d'un mariner que mira lluny a l'horitzó esperant l'arribada del seu home.
   Bé doncs ací acaba el nostre camí de ronda de Fenals, si seguim arribarem a la platja gran de Lloret de Mar on podrem tornar sobres les nostres passes cap al cotxe per la costa o bé per l'interior per entremig dels edificis, vosaltres veureu, jo torno per la costa.
Vista de la platja gran de Lloret de Mar des de l'estàtua de la dona del mar.
   Pel qui no l'hi hagi quedat prou clara la passejada us deixo amb una petita pel·lícula perquè ho veieu en moviment:

Les fotografies del damunt estan preses entre el 03/03/2019 i el 13/05/2024
i la pel·lícula els dies 02/03/2024 i 13/05/2024.