Translate

dimecres, 7 d’agost del 2019

Cascada del Sant Esperit (Vall de Boí)

La cascada del Sant Esperit la trobarem en el curs fluvial del riu de Sant Nicolau al municipi de la Vall de Boí a l'Alta Ribagorça dins el marc del parc nacional d'Aigüestortes-Sant Maurici.
   Per arribar-hi, haurem de fer el mateix que quan vàrem anar al planell d'Aigüestortes (a no ser que vulgueu anar-hi totalment a peu des de l'entrada del parc a la Palanca de la Molina), prendre un TAXI al poble de Boí, el qual ens portarà per dins el parc fins a l'inici del planell d'Aigüestortes on hi ha el punt d'informació i serveis.
   Un pic allà, podem anar primer ("per fer boca") fins al mirador del Sant Esperit, lloc que ens queda just al darrere de la

Prenent vistes des del Mirador del Sant Esperit.
caseta del punt d'informació, del seu costat surt un camí adaptat per minusvàlids que ens durà fins al lloc, la vista que hi ha des d'allà és espectacular, vegem des del Tossal del Sant Esperit (lloc a on està ubicat el mirador) fins a l'estany de la

Vista del damunt del tossal fins al fons l'estany de la Llebreta.
Llebreta, juntament amb tots els cims que ens envolten; amb aquesta vista ja podem mig intuir el camí que hem de fer, ja que anirem direcció a l'estany de la Llebreta, però sense arribar-hi.

Planell orientatiu.
   Tornem doncs cap a la caseta d'informació i continuem camí avall, com si volguéssim tornar a peu per la pista, però a uns cinquanta metres, a l'esquerra ens surt un corriol amb una fita pintada de grog, és el que hem de seguir, però sobre

Trenquem per un corriol seguint les marques grogues.
tot, sense perdre de vista les estaques i marques grogues que són les que marcaran tot el camí. Seguim avall creuant un parell de cops la pista forestal per on passen els taxis fins a situar-nos sobre mateix del Planell del Sant Esperit, un lloc

Admirant des de dalt el planell del Sant Esperit.
Planell del Sant Esperit.

digne de parar-se per admirar el paisatge, tot seguit baixem cap a la plana, a baix trenquem per un camí cap a la dreta, però abans d'arribar a la carretera prendrem un altre corriol cap a l'esquerre que ens durà cap a un petit prat,  a l'inici d'aquest prat, a l'esquerra, com si volguéssim apropar-nos al riu hi ha una font, però l'aigua no està regulada sanitàriament, el travessem i continuem pel corriol endavant, als pocs metres s'obra una clariana, és un preciós mirador

Vistes de l'estany de la Llebreta.
de l'estany de la Llebreta amb vistes espectaculars, abans d'arribar un altre cop a la pista també podrem gaudir d'un altre bona vista, però en sortir a la pista, a la nostra esquerra, sentirem un fort soroll d'aigua, és que ja hem arribat a la cascada del Sant Esperit, al nostra costat es deixa veure el fabulós toll d'aigua que baixa pel riu de Sant Nicolau formant

De ben a prop, ... així va quedar l'objectiu.
Cascada del Sant Esperit.

aquesta preciosa cascada. Més avall, en sortir de la corba, a l'esquerre surt un corriol que ens porta cap al mirador de la cascada, des d'on l'hi podrem fer unes bones fotografies.

Mirador de la cascada.

Vista ja la cascada, només ens queda que tornar sobres les nostres passes, però si ja estem cansats, ens queda una altra opció, és la d'esperar que passi un taxi (passen molt sovint) i comunicar-l'hi que volem baixar cap a Boí, ells es posen en contacte i a la poca estona ens passaran a recollir per tornar-nos cap a Boí. De tota manera l'espera no es fa

Cascada del Sant Esperit des del punt on esperem el taxi per baixar cap a Boí.
gens pesada, ja que tenim bones vistes de la cascada, això si, és convenient no separar-nos de la pista forestal. En baixar cap al poble passarem un altre cop per l'estany de la Llebreta però sense parar.

L'estany de la Llebreta tot passant des del taxi.
   Per si no us ha quedat prou clara l'explicació, a continuació deixo un vídeo que ho torna a explicar molt breument:

El vídeo i les fotografies del damunt han sigut presos el 31/08/2018.

1. Molt bon reportatge Josep! Nosaltres hi vam ser fa uns 3 anys i vam fer el mateix, fins a dalt amb taxi, on vam fer el recorregut de les passeres i vam baixar caminant fins a l'Estany passant per la cascada. És un paisatge tan esplèndid... fabulós. Les fotos com sempre fantàstiques.
    Una abraçada!

2. A la setmana santa, envoltada de neu, també és espectacular.