Translate

diumenge, 12 de maig del 2013

Salt del Tenes (Riells del Fai)

El riu Tenes neix a Castellcir (Moianes), va seguint el seu curs i a l'arribar al terme de Riells del Fai es troba amb el tall dels Cingles de Bertí on fa un dels més espectaculars salts del Vallès Oriental, juntament amb el salt del Torrent del Gat i el salt del Rossinyol que queden al seu costat; però deixem la lletra menuda, anem a veure'l i comencem a fer camí.

Per anar-hi tenim dues opcions, una és deixar el cotxe al pàrquing que hi ha en entrar al poble de Riells del Fai a la dreta, el qual es troba a les coordinades GPS: N - 41º 41' 43.4''  E - 2º 11' 49.9'' i caminar des d'allà els 1,1 km que ens separa de la Font de la Pineda a peu (més o menys uns 20 minuts), lloc on comencem l'excursió, ja que està prohibit aparcar el cotxe en cap punt del camí. L'altra opció seria deixar el cotxe al pàrquing privat del Restaurant de la Font de la Pineda (està situat a sobre mateix de la font) que es troba a les coordinades GPS: N - 41º 42' 08.5''  E - 2º 11' 29.4'', fer l'excursió i després quedar-nos a fer un bon àpat allà, que per cert es menja força bé, en dono fe.

Un pic a la font de la Pineda, seguirem cap endavant direcció a la Madella, una gran masia que te un molí al seu costat,

Gorg del Jeroni.
però abans, just al començar a caminar, ens desviarem per un corriol que ens surt per l'esquerre en direcció cap al riu Tenes, lloc on podrem gaudir del preciós gorg d'en Jeroni.

Gorg d'en Jeroni.
   Tirem un xic endarrere i tornem a agafar el bon camí que ens farà passar pel costat del moli de la Maladella (construcció gòtica del s. XVII) i de la seva masia, arribem a un punt en què el camí es bifurca, a la dreta i amunt Sant Miquel del Fai, a l'esquerra i avall a l'antiga central hidroelèctrica, primer us portaré cap a l'esquerra que també val la pena.
Riu Tenes i central hidroelèctrica al fons.
   Passem la central i travessem com podem un canal d'aigua, per sobre cal buscar un corriol que ens portarà direcció al salt, no és un bon camí però amb cura es pot fer. Passat l'entringuli ens trobem amb el gorg d'en Manelet on si fa calor, ens podríem remullar una mica.

Riu Tenes al pas per el Gorg d'en Manelet i al fons Sant Miquel del Fai.
    Tot pujant gaudim d'unes bones vistes de Sant Miquel del Fai:

Monestir de Sant Miquel del Fai.
   El camí es curt però feixuc, al cap de poc ens trobem una gran balma: la Balma Rosa, bon refugi per si es poses a ploure, però avui fa un bon sol.

Balma Rosa.
   Entrem cap dins la balma i Ooooo!!!, quina meravella, ens trobem amb el gorg de la Balma Rosa, és fantàstic sembla tret d'un compte de fades:

Gorg de la Balma Rosa.

Un pic arribat ací, ja no puc seguir més endavant, ja que portant l'equip i anant sol podria ser perillós, és a dir que torno endarrere a buscar l'altre camí de la dreta.
  He arribat a la cruïlla i començo a caminar amunt, tot pujant mirant a l'esquerra es veuen a la cinglera unes curioses formacions rocoses, semblen com calcaries:

Roques que es veuen des de el camí.
    Passat això, la pujada cada vegada es va fent més forta, trossos empedrats, resta de l'antic camí de Sant Miquel, esglaons mal fotuts, però ja es comença a veure el salt, com més amunt millor es veu, ací el teniu, gaudiu-lo:

El Salt del Tenes

Salt del Tenes.

Les fotografies del damunt han sigut preses el 12/05/2013.

El dia 5 de novembre del 2018, passats cinc anys, hi vaig tornar a anar després d'unes pluges i estava espectacular:

Salt del Tenes  (05/11/2018).

1. Doncs sí que em dones feina !!! Bona excursió.

1. Hola Ramon, es una excursioneta no massa llarga pero molt gratificant, a mes la tinc "al costat de casa", visc al Valles Oriental, Martorelles.

2. Es pot fer amb nens aquest excursió?

1. Hola Lidia, crec que tot "xino xano" sí que es pot fer amb nens, però millor si estan acostumats a caminar, pensa que és pujada, jo n'he vist pel camí.
      De tota manera ara estic actualitzant aquesta pàgina, ja que hi he tornat a anar i ja no es pot aparcar en el camí, o et quedes a dinar al restaurant i fas servir el seu pàrquing o l'has de deixar al començament del poble i anar-hi a peu des d'allà. Salut.