Translate

dissabte, 3 d’octubre del 2015

Riera de Vilardell (II)

Tornem a la riera de Vilardell per seguir amb el gorg al qual no vaig poder accedir en l'anterior capítol i sumar-ne un altre mes, en total en seran cinc, penjo un planell més explícit que l'anterior o almenys amb noves dades, els punts per GPS (espero que bons, els he tret de Google), en sortir de la carretera C-26 anirem fins al mas el Mir: N - 42º 11' 07.2''   E - 2º 09' 49.5'', continuant fins al destí on comença la nostra ruta: N - 42º 11' 22.6''   E - 2º 09' 12.4'', des d'aquest punt és d'on vàrem començar la darrera vegada el capítol: Els salts de la riera de Vilardell, si voleu, podeu clicar l'enllaç per refrescar la memòria. Recordem que vàrem fer tres gorgs: el primer, el segon i el quart, avui en ple estiu farem el tercer i el cinquè així podrem veure com canvia el paisatge d'octubre a Juny.
   Comencem doncs la ruta des de l'inici camí avall com l'altre cop pel costat de la riera, passant de llarg l'accés dels dos primers gorgs, a la poca estona a l'esquerra del camí surt un corriol que ens porta a una esplanada (indicat en el planell superior amb una fletxa vermella) on trobem el baixador que va a la part superior del quart gorg (visitat anterior-ment) i des d'on partirem pel bell-mig de la riera amunt fins a trobar el tercer gorg:

Tercer gorg

Vist aquest tercer gorg, seguirem pel corriol que sortia del camí principal per baixar als peus del quart gorg des d'on seguin riu avall anirem a parar a la part alta del cinquè gorg, si grimpem per la seva esquerra, podrem baixar fins als seus peus, val la pena, pro compte no us falles cap peu, la fava seria impressionant, suposo que també s'hi pot accedir per altres cantons (riu amunt, etc.), jo primer hi vaig accedir tirant amunt pel camí principal i passada una caseta que es troba a l'esquerra del camí, en tornar a entrar el camí cap al bosc vaig baixar bosc avall per inèrcia i orientació pròpia fins a trobar el salt, pro sense camí ni cap mena de senyalització, ací el teniu:

Cinquè gorg

Té una alçada considerable, és el salt més gran de tots (pot ser uns 10 m.), en època d'abundància d'aigües es força impressionant, ja l'anirem a veure amb més cabal, de moment i a causa de la dificultat d'arribar-hi és l'únic en el qual no hi hem trobat gent banyant-se, és per això que el meu company José María no ha pogut resistir de fer una capbussada.

Cinquè gorg amb en José, el meu company d'excursió.

Les fotografies del damunt han estat preses el 28/06/2015.

1. Ostraaaa pensava els tenia tots fets ara me ha sortit el cinque uffff bueno un altre dia mirare de fer lo molt bones fotos i reportage Josep una abraçada i SALUD !!

1. Hola Cinto, per arribar a l'últim la veritat es que va costar una mica, ací ho explico de la manera per on vaig tornar pro per trobar-lo la veritat es que varem tindre que grimpar una miqueta, de tota manera no descarto de mirar de troba-ne algun altre, pro el mes gros es l'últim, merci i salut.

2. Hola Josep. estas fent un trevall de camp de nassos... a veura si aquesta setmana m'hi puc escapar... la setmana pasada baix estar als Murris i a la Fàbrica Vella... molt guapo

salut
    joan

Pd. et convido a passar per el meu blog de fotografía

1. Merci Joan, no es un treball si no passar-ho pipa, vigila que hi ha poca aigua, pots trobar els salts deslluïts, vaja si no plou. Per cert tens un bloc molt bonic i desde ací convido a tot-hom que el vegi (http://j-gonzalez.blogspot.com.es/), val molt la pena, tu també fas una bona tasca. Una abraçada i salut.

2. Hola de nou, dimecres pasat m'hi baix acostar a fer una prospecció i la veritat es que he disfrutat tot i que i a poca aigua...unes 6 hores amb els peus amb remull amb aigua molt freda... el penultim salt es una pasada, m'hi baix estar unes dues horetes buscant diferents encuadraments...el que es una pena es el últim salt amb les pintades a les roques...de molt malt gust!!!

He pujat ja una primera entrada al blog de la que estar per sobre el PK

salut
      joan

www.joangonzalez.es

3. Hola Joan, he vist el teu bloc, es magnífic, com et puc seguir? quin boto he d'apretar?, noi no trobo la manera, diguem algo. Una abraçada i endavant.

3. Bona Tarde,avui he anar a veure els gorgs,preo aquets dos tampoc els he vist,estava bastant moll,nomes em trobat tres preo amb molta aigua,tindrem de tornar un altre dia a trobar aquets dos !!!

1. Hola M. Angels, aquests son els de mes difícil accés, el primer es remuntant per la riera des de el segon del altre bloc, i el últim es baixant riera avall des de el mateix, son mes dificultosos, aneu amb compte. Una abraçada i endavant.