Translate

diumenge, 16 de juny del 2019

Planell d'Aigüestortes (Vall de Boí)

Mirant el cel des de dins del Planell d'Aigüestortes.
   El Planell d'Aigüestortes rep aquest nom a causa dels meandres formats pel riu de Sant Nicolau al pas per aquest preciós indret. Aquest paratge el trobem dins el parc nacional d'"Aigüestortes - Sant Maurici" al terme municipal de la Vall de Boí a la comarca de l'Alta Ribagorça.
   Aquest cop per anar-hi no us faig cap mena de planell perquè està tot prou ben indicat, hem d'arribar al poble de Boí (que és un dels pobles que formen el municipi de la Vall de Boí), en entrar a la dreta veurem uns grans aparcaments on podrem deixar el vehicle, d'allà ben calçats i a peu ens dirigirem cap a la plaça del Treio (es troba darrere l'església romànica de Sant Joan) on hi ha la parada dels taxis que ens duran cap a dins del parc, ja que els cotxes particulars no hi poden entrar (us deixo amb l'enllaç de l'Associació de Taxis de la Vall de Boi per tal que podeu consultar preus i horaris).
Boí, plaça del Treio s/n, parada de Taxis.
   Ja dins el taxi comença la nostra ruta, sortim del poble de Boí prenent la L-500 direcció Caldes de Boí, però abans d'arribar trenquem a la dreta cap a la Palanca de la Molina on hi ha el pàrquing de l'entrada al parc nacional, passem pel costat la caseta d'informació entrant a la zona protegida per una pista asfaltada que circula pel paratge de la Vall de Sant Nicolau, molts cops per la vora del riu de Sant Nicolau tot passant per meravellosos indrets com l'estany de la Llebreta i

Cabana del Magre (esquerre) i estany de la Llebreta (dreta).
Estany de la Llebreta.

la cascada del Sant Esperit. És un recorregut de gairebé set quilòmetres que fem amb el taxi per dins del parc fins a arribar al Tossal del Sant Esperit on té el final del trajecte, allà comença el Planell d'Aigüestortes just al costat de la caseta d'informació ja a uns 1825 msnm.

Caseta d'informació del parc al final del trajecte dels taxis (1825 msnm).
   Un pic baixem del taxi, hem de continuar per la pista amunt, com si volguéssim anar a l'estany de Sant Maurici a l'altra banda del parc, el camí no és gens feixuc, és més aviat planer i distret, ja que el paisatge és cada cop més encantador.

Al fons la Roca de la Cremada (1885,9 msnm).
Riu de Sant Nicolau.

Passats uns 550 m, a la dreta trobem un desviament que va cap a un pont que travessa el riu, és el pont de Morrano que tot seguit empalma amb una passarel·la que s'endinsa cap a la boscúria, és un trajecte adaptat per cadires de rodes per

Pont de Morrano per sobre el riu de Sant Nicolau.
on pot passar tothom. En aquest punt entrem a la zona dels meandres que fa el riu de Sant Nicolau formant el paratge d'Aigüestortes, gràcies a les passarel·les podem sortejar l'aigua i caminar amb tota tranquil·litat admirant el paisatge que ens envolta fins al final del recorregut. Us deixo amb quatre imatges per fer boca, però trobar-se allà dins es molt millor:

Ho miris d'on ho miris és encisador.

Arribem a un punt en el qual s'acaba la passarel·la, els que van en cadira de rodes han de tornar per on han vingut, però la resta poden seguir endavant, tot travessant un petit pont de fusta i seguint uns pocs metres més enllà fins a arribar a la caseta del punt d'informació.

Baixant d'aigua en el punt on acaba la passarel·la (foto presa des del costat del pontet).
   Abans d'arribar al punt d'informació, al costat dels serveis (WC), podrem veure a on va a parar tota l'aigua que hem vist, just a la presa del Sant Esperit que queda uns quants metres per sota nostra.

Presa del Sant Esperit i al fons la Roca de la Cremada.
   Bé, ara ja només ens queda que tornar a prendre el taxi i cap a Boí que hi falta gent, però mentrestant us deixo amb un petit curt que he gravat per dins del Planell:

Les fotografies i el vídeo del damunt han estat presos el 31/07/2018.

1. Fantàstica ruta d'alta muntanya Josep! Aquesta vall hi han tants entorns i petits racons que podem presumir els catalans!